Subhanallah

Selasa, 3 April 2012

Nak Berubah tapi Segan r....nanti org kate pulak...(

hidup nak style...tapi mcm mane?...
kekadang style suatu yang merumitkan ,kekadang style suatu yang mebebankan...

urm...tapi kekadang nak berubah menjadi baik, seperti pakai tudung,gi sembahyang, dan lain-lain yang budak-budak baik buat....nak berubah TAKUT org kate pulak, pakai tudung, nnti org mengata,....urm...hidup-hidup..

suatu hari aku di datangi seorang lelaki, dia berkenalan dengan aku,,,,dia ingin aku menjadi kekasih hatinye....hahaha...lupekan lah hati untuk berubah....sekarang mase untuk aku `enjoy`....nnti sudah tua, tak ade peluang pulak....

..........................sudah sebulan aku berkenalan dengan lelaki itu, dia sering mengajak aku keluar pada waktu malam,kekadang best jugak,...hahaha   dunia ini umpama kekal selamanya...tiada pengakhiran....umpama usiaku seribu tahun....hahaha....inikah dikatakan dunia....best kot,,,tak payah tutup-litup macam minah arab,,,semua `open`...hahaha...`free hair`...
............................suatu hari aku diajak lelaki itu untuk pergi genting highland.....hahahaha best kot....tempat syurga dunia.....aku pon pergi....dengan gembira...

orang kata malang tidak berbau...tetapi aku berbau...semasa perjalanan..kami berbau terbakar di enjin kereta yang kami naik,,,kami pon berhenti di tepi jalan,,,,berjam-jam kami tunggu....akhirnya kerete sudah ok....kami teruskan perjalanan ke syurga dunia.....hahaha...best nye...
Tiba-tiba.......sebuah treler datang merempuh kerete kami....kami dalam keadaan terpinga-pinga...ingatan aku cuma satu....aku tak nak mati dalam keadaan begini...dan aku tidak bersedia mati lagi....

sejam kemudian aku lihat keadaan aku  semakin parah, lelaki tersebut retung....aku menjerit meminta pertolongan...tolong!!!!...keadaan aku semakin teramat lemah.....dan aku umpama dalam keadaan mengantuk......zzzzz....

tetiba aku sedar......aku dikerumuni oleh makcik-makcik tua sambil mulut mereka tergumat-gamit .....penglihatan aku kabur.....aku bertanya kepada mak cik Bedah, jiran kg aku.......kenape aku di kg sekarang nie??...apa yang sudah terjadi???....mak cik Bedah berbisik ke telinga aku...."kamu sudah koma 3 bulan....sebab tu kami bace kan yasin utk kamu, alhamdulillah kamu sudah sedar....,",aku tengok mak ayah aku sibuk melayan tetamu yang ziarah aku..... tetiba aku terasa kelainan pada diriku....haa....kaki aku sudah tiada...rupe2 nye kaki aku tersepit ketika kemalangan 3 bulan lalu.....habis le aku...macam mane nak jalan2 kat Mall, cinema....gggrrrr....aku masih tabiat lame, tidak sembahyang, tutup aurat walaupun Allah sudah tarik nikmat kakiku...aku ber`facebook` di atas katil aku, sambil comment dan kutuk kawan2 aku....mereka tidak tahu keadaan aku...kawan zaman sekarang....

aku terus lalai, dan lalai,,,,,,aku derhaka kata2 ibu bapa ku.....aku semakin degil dan umpama anak raja...hahaha...dilayan mcm tuan, bos.....hahaha....

suatu hari ari, aku terima panggilan dari seseorang melalui hanset aku....suara yang garau...."assalaamualaikum, nie anak encik Hashim dan puan Aminah??"( mak ayah aku)...aku jawab "ya nape??", ................rupe2 nye aku terima dari seorang pegawai polis bahawa parent aku dah meninggal dunia akibat di gilis treler kerana ingin membeli KFC yang aku mintak.......

hati ku punah...akibat keinginan aku , kedua ibu bapa aku terkorban......."Allah bantulah aku"...kalimah itu merupakan `baharu` bagi ku...aku tak pernah mnyebut nama Pencipta ku...aku sering kali menyebut nama ciptaanNya.....macam mane nie...aku sudah tiada sesiapa........hanya Allah harapan aku.....adakah aku di pandang oleh Allah..padahal aku tidak pernah bersujud kepadaNya??....apahal aku tidak pernah ikut perintahNya???...aku insan yang penderhaka......ADAKAH MASIH ADA RUANGAN UNTUK AKU BERTAUBAT???........

kesimpulan: pintu taubat ALLAH masih di buka ketika mana belum terjadi dua perkara ini, 1 matahari terbit belah barat 2 nyawa sudah berada di kerongkong.....jika dua perkara ini belum berlaku maka masih ada peluang untuk bertaubat......) SELAMAT BERAMAL

Tiada ulasan:

Catat Ulasan